MUSEUMSSAMMENSLUTNING

Vi har i 1983 oprettet en sammenslutning af spejdermuseer og samlinger i de Nordiske lande på tværs af de eksisterende korps.

Repræsentanter for museerne mødes årligt for at drøfte spørgsmål af fælles interesse. Hvert andet år deltager alle de Nordiske lande.

Sekretariat for sammenslutningen er Spejdermuseet i København. (Spejderliv før og nu)

Sammenslutningen består af følgende museer og samlinger:

Danmark:

Spejdermuseet - Holmen (v. Spejderliv før og nu)

Arsenalvej 10, 1436 København

Randers Spejdermuseum